PERSBERICHT: Stophetpesten.be zoekt extra vrijwilligers voor chat - 14/08/2019

Stophetpesten.be, de informatieve hulpverleningswebsite over pesten van Jorrit Ferket, is dringend opzoek naar extra gemotiveerde vrijwilligers om 2 uurtjes per week te chatten.

De website www.stophetpesten.be is een initiatief van de 24-jarige Jorrit Ferket en werd gelanceerd bij de première van zijn film ALLEEN over pesten en zelfontdekking in 2016, om jongeren en volwassen een veilig platform te bieden waar ze terecht kunnen met hun vragen rond pesten.

Stophetpesten.be behandeld verschillende rubrieken zoals wat pesten echt is, welke soorten pesterijen er zijn, de verschillen tussen plagen en pesten … maar op termijn gaan daar nog meer rubrieken rond het thema pesten bijkomen.

Naast het informatieve gedeelte heeft de website ook een eigen chat waar bezoekers anoniem en in vertrouwen een gesprek kunnen aangaan met een beschikbare chat-operator.

Jorrit Ferket, oprichter SHP: “En daar zit nu net het probleem. We hebben een groot te kort aan gemotiveerde vrijwilligers om ons team te versterken. In het voorjaar hebben we onze chatpermanenties al moeten terugschroeven naar 3 avonden per week en naar maar 2 uurtjes per avond i.p.v. 3 zoals oorspronkelijk.”

De site wil bij de start van het nieuwe schooljaar weer op volle toeren kunnen draaien en zijn chatpermanenties terug uitbreiden naar iedere weekdag tussen 18u00 en 21u00, maar daarvoor hebben we minstens 10 extra vrijwilligers nodig om deze capaciteit aan te kunnen.

Heb je één vast avond in de week enkele uurtjes tijd, heb je een goed luisterend oor en kan je je vlot inleven in de situatie van een ander? Stel je dan als de bliksem kandidaat per e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met een korte voorstelling van jezelf en de motivatie waarom je vrijwilliger bij ons wilt worden.

“Het vrijwilligerswerk wordt van thuis uit gevoerd, je wordt goed ondersteunt bij moeilijke situaties en jij kan samen met ons een wereld verschillen voor jongeren of volwassenen die in een dipje zitten of met vragen worstelen.” aldus Jorrit.

De chatpermanenties worden hervat op maandag 2 september 2019 na een zomerstop en tegen dan hoopt Stophetpesten.be al zijn nieuwe vrijwilligers te kunnen inschakelen.

Openingsuren chat

• 19:00 - 21:00
  • 15:00 - 17:00
  • 19:00 - 21:00
  • GESLOTEN!

Prikbord

Momenteel geen items!

Poll

Voor wie zoek je informatie/hulp?

Copyright © 2019. All Rights Reserved.
Stophetpesten.be is initiatief door Jorrit Ferket.

Je bezoek aan de website blijft volledig anoniem en in vertrouwen.